Snälla Gud, jag vill bli sjuk

Börjar bli sjuk. Jag riktigt känner det. Nej, jag har ine feber. Nej, jag har inte ont i halsen.
Det är kanske något med mitt sjättesinne som kines som jag vet, att nu gäller det, snart i alla fall.
För jag är törstig.  hoho säger ni. törstig är väl alla. men nej, inte jag. Jag blir bara törstig när jag håller på att bli sjuk.
Det är faktist lite av en lättnad. Jag känner att jag kanske behöver lite skolfrånvaro. Att samla mina tankar, kan skriva lite, för nu skriver jag inte bra.
Fast i morgon är det mattetentamen och eftersom det är det betyget som gäller i januari så kan jag ju inte missa det.

Men jag kan väl bli sjuk lagom till onsdag kväll? Nej! på torsdag är ju sista dagen med dansen, det vill jag inte missa.
 Fredag kan jag börja vara sjuk. Nej! På söndag är ju stora kinesiska provet!
Herregud. jag har ju inte tid att bli sjuk.



Time is money.
och det är jättetragiskt att en trettionåring ska behöva säga det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback