Jag är inte petig. Men jag vet vad jag gillar

ånej ånej
jag blir helt bortsmält som grå snö i maj.
på ett dåligt och grått vis.
Det är inte långt till JUL!
skriver alla på svartatavlan här när inte läraren är där.
eller de skriver egentligen.
"Det er ikke langt til JUL" om man ska vara petig.
Det är inte jag.

ååå det är inte långt till jul.
äckligttorra pepparkakor och geggiga lussebullar.
bubblig julmust och glögg som gör en dimmig och rolig i hövvet.
ooo.
nej jag tycker att Julen mycket väl kan ta lite extra tid innan den kommer hit.
Ta omvägen genom Pluto eller nåt.
TOMTEN, JAG ÄR INTE KLAR ÄN!

Jag vet inte när det riktigt började. Men jag vill att tiden ska gå långsammare. Jag vill att jag föralltid ska vara så här liten. Jag vill inte bliva STUR! Så kände jag också mig när jag fyllde 13. Jag ville, och vill fortfarande vara tolv. Det är så coolt. tolv YEAH!
Nu är jag en pissig tonåring. En sådan som alla stör sig på.
Jag vill inte att folk ska störa sig på mig.

(Konversation mellan två 70~ tanter. Sittandes på en bänk i Statsparken)
- Åh hon som aldrig städar sitt rum.
- Ja usch!
- Sånt där klet har hon också på ansiktet. Så yyytligt.
- Åh, ja. Annat var det på vår tid.
- Ja. Dagens ungdommar visar inte respekt längre.
- Nej. När vi var i deras ålder fick vi faktiskt slita på skolan, där det var diciplin och respekt som gällde.
- Så sant. Dagens ungdommar sitter bara på endan framför TVn, Datorn och allt vad det är.
*suck*
- Det var bättre förr.
*nickandes*
- Ack ja.

jag är det all hatar nu.

men tillbaka till början. Jag vill inte att Julen skall komma nu.
Nej, tack. Eller så kanske jag bara kan hålla andan och dyka igenom allt.
Jag kan vakna lagom till mellandagsrean.
JA!
För mellandagsREA är bra!
Sånt gillar jag.

Fröken : Sååå, vad har vi lärt oss idaaag?
ALLA : JUL = BLÄÄÄ
13 = BLÄÄÄ
mellandags-REA = BRAAAAA
Fröken : Duktigt! Så, nu är det rast.
ALLA : JA!

Kommentarer
Postat av: bumpie

älskar jul
men hatar julklappar och julskinka och sånt otrevligt

Postat av: bumpie

det braiga med jul är alltså snö, röda påslakan med hjärtan, duniga tofflor, pepparkakor även om dom inte är så goda är det mysigt man blir ju snäääll, dofterna (kanel, saffran, nejlikor, lack).

2006-11-18 @ 17:29:23
URL: http://bump.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback