fannen om tankar igen

Igår sådär när jag var på väg tillbaka till skolan (åt lunch hemma) så upptäcke jag att något var annurlunda. Jag tänkte inte. Eller visst tänkte jag men inte lika mycket som i vanliga fall. Jag lyssnade, på grus, fotsteg, bilar och brumbrum. Det slog mig att det var så andra såg mig. Om någon såg mig gå till skolan skulle de inte höra alla intressanta tankar som trallade i huvudet.
De skulle höra gruset, fotstegen, bilarna och brumbrumet. Men inte mina virvlande tankar. Det slog mig att jagmåste tänka otroligt mycket, då när jag för en gångs skull inte tänkte upplevde världen i ett nytt ljus.


Jag visar mig inte så mycket. Jag visar inte alls så mycket av allt trallande som finns i mitt huvud. Speciellt inte för folk här. Det kanske inte är medvetet men man liksom hinner ändå aldrig lära knna någon på riktigt så man prövar inte ens.


All konst handlar egentligen om att försöka uttrycka tankar. Försöker förmedla huvudflumm till andra personer. Försöker få dem att känna det man känner. Det är det all konst handlar om egentligen.

Jag tror att jag inte är något vidare bra på att visa folk vad jag tänker. Därför ska jag försöka lite. Här är några sena tankar

  • -Jag ska skicka ett bokmanus. Och jag skiter i att jag är dålig. Jag är en sådan fegis så om jag inte försöker ge ut en diktsamling så kommer jag aldrig förlåta mig själv. Jag kommer ligga på min dödsbädd och gråta över min egen feghet.
  • Jag vill dansa. Det gör jag ju men liksom koolt på scen.
  • Jag brukar aldig pucha mamma och pappa till att ge mig saker (går under feghet) men den dära gitarren ska jag ha.
  • Jag är jätterädd att jag ska leva hela mitt liv och inte våga göra något. Det är min största rädsla. Att jag kommer upp i 40års åldern och inser att jag har gjort vad alla andra velat att jag ska göra. Det är jag rädd för varje dag.
  • Jag har fortfarande svårigheter för att tänka på flytten. Jag börjar gråta varje gång. Och jag tänker på det ofta. Jag är inte glad gottfolk!
    Men jag älskar er

111710-65


Kommentarer
Postat av: hannah

åh Guld
jag kommer ihåg när vi fixade våra bloggar
det var i september
och jag kommer ihåg din hejdåfest
kommer du ihåg hur kajsa och jag tjatade om hur du satt?
du såg så lugn och tuff ut
och du hade svart kjol och vit blus

kommer du ihåg matsutbrotten?
kommer du ihåg lepplo?
eller när du och empa dansade på vårkonserten?
det var så jäkla fint
åh
ni var bäst då
ja

och det är tråkigt nu
för tidigare så har jag täkt att jag måste skriva öppnare om mej själv i bloggen, ellet överhuvudtaget skriva öppnare, så som du tänkte ungefär; få med alla tankar
och när jag tillexempel meddelar att jag gråter så blir det nåt himla sockerbitsobjekt
töntigt
men liksom:
hannah+gråta ärinte= sötningsmedel
fannen+gråta ärinte= sötningsmedel
hannah+fannen+gråta = påriktigt

men idag har jag skrattat
jag saknar dej

Postat av: fannen

lepplo?
allt annat är fantastiskt. Hoppas Mats ändrar sig om han blir pappa. Gråta är på riktigt alltid

2007-01-20 @ 17:25:23
URL: http://fannen.blogg.se
Postat av: hannah

lepplo var pappersbiten som jag och sara och gurra matade
lepplo bodde i en sån där vit avskärmare

2007-01-22 @ 17:06:35
URL: http://frankhonung.blogg.se
Postat av: hannah

NEJ
jag, sara och MATTE var det ju

2007-01-22 @ 17:10:27
URL: http://frankhonung.blogg.se
Postat av: fannen

nämen ojdå

2007-01-22 @ 17:13:31
URL: http://fannen.blogg.se
Postat av: Karolina den inte längre så fina (om hon nånsin var det)

åh fannis
nu vill jag vara där
för allt är skit här
och jag tycker verkligen om dina fotografier

kram

2007-01-23 @ 18:32:59
Postat av: fannen

tack

2007-01-23 @ 18:55:01
URL: http://fannen.blogg.se
Postat av: oskar

oj förlåt för jag varit så dum och lat och upptagen för att kommentera din blogg
men jag undrar iaf hur det gick med bokmanuset
har du skickat?

2007-01-24 @ 16:00:07
Postat av: fannen

oskar- jag är inte så modig som jag vill vara.
men jag har kollat upp olika adresser om du vill ha

2007-01-24 @ 18:11:01
URL: http://fannen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback