fannen om tankar

Tankar är väl det mest personliga som finns.
Ibland skulle jag villja läsa andras tankar. Som till exempel vad som går igenom huvudet på mördare precis innan de mördar, eller vad sjutton vår lärare tänkte på när hon anmälde vår klass till ett muséumbesök. Utställningen heter Homosexualitet hos djur.
Inte för att jag inte har något emot muséum, jag gillar dem. Men jag undrar vad hon tänkte. "Höhöhö, nu ska jag skoja till dem lite" eller "Hon den dära fannen verkar vara lite förvirrad".
Fast om jag kunde läsa tankar skulle jag vara väldigt tacksam om jag hade en avochpå-knapp. Annars kan det bli problem.  Fast det skulle väl ändå vara aldeles för krångligt. Ibland kan ju till och med jag som är så pryd och duktig förlora självbehärskningen.
Det kanske är bra som det är.

Nu har jag tänkt färdigt.

Kommentarer
Postat av: Lars Anders Johansson

Varför tror du att läraren anmält er till utställningen med just dig i åtanke?

Postat av: fannen

jag är väl aldeles för självcentrerad

2007-01-16 @ 13:14:36
URL: http://fannen.blogg.se
Postat av: oskar

hehe jag tycker det låter kul, jag
fast vår kära gud någonstans där uppe är ju homofob och det är ju inte kul så han kanske straffar de här stackars djuren
man vet ju aldrig

2007-01-18 @ 13:45:27
URL: http://poetrypower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback