"Norges betygsystem can be very tricky!"

För alla små oroliga ungar där ute som undrar över mina provresultat kan jag lungna med att säga att jag varken dog eller dödade någon (människa).
Det gick med andra ord överförväntan.KRL (religion) provet fick vi tillbaka redan igår. En stor femma stod där och log grinigt mot mig. Samt ett komentar att jag ska skriva ordentligare. Blev lite ledsen, för jag tycker inte att jag skriver fult .Sen så råkade den läraren som rättade provet vara Queen av att skriva fult, så hon ska inte säga något!
Fast jag måste erkänna att jag skrev lite moshimoshi för att jag inte var så säker på stavningen. Alla Gautama Sidharta och Bahavadgita är inte så lätt att hålla reda på tycker jag.


*

För er svenskar utan erfarenhet av det norska betygsystemet kommer här en liten förklaring.

1 - Du kommer antingen bara till skolan när du känner för det (vilket självklart är väldigt o-ofta) och har då inte med dig några böcker. Eller så har du ett intellekt motsvarande en dum tvååring som just slagit sig i huvudet och ätit ett kilo sand

2 - Du har troligen missförstått majoriteten av uppgifterna eller så kommer du helt enkelt inte ihåg ett skit pga huvudvärken du fick av allt partaj igår.

3 - Du är en snäll elev och det är därför du inte får IG, eftersom läraren får dåligt samvete.

4 - Du har troligen försökt och gjort så gott du kan, men ar inte ätit frukost.

5 - Du heter fannen och har egentligen inget fel på proven men läraren vill inte ge dig nöjet att få full poäng.

6 - Du har troligen inga vänner.

Kommentarer
Postat av: mig, Karin

alltså, du måste sluta vara vän med folk!

Postat av: fannen

ja, det måste vara det som står ivägen.
Men jag är väl egentligen halvvägs där redan. Jag tror inte jag är populär här.

2007-01-13 @ 12:34:39
URL: http://fannen.blogg.se
Postat av: oskar

hehe
ganska kul skrivet
i sverige är det ju så att om man orkar läsa så får man vg oavsätt om man är dum i huvet eller inte
sen om man orkar läsa mycket eller helt enkelt är smart så får man vg
ig går nästan inte att få
g får man om amn inte pluggar alls

2007-01-13 @ 17:15:52
URL: http://poetrypower.blogg.se
Postat av: mig, Karin

IG går visst att få.
hata norge. du är poppig och poppis här.

2007-01-13 @ 21:39:14
URL: http://4ebloggen.blogspot.com
Postat av: fannen

betygen utgår ju från lärarens synvinkel...

2007-01-13 @ 21:50:23
URL: http://fannen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback