måndag

Det är riktigt snuskvarmt och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det är nog det där med svensk mentalitet att man ska passa på när det är sol ute. Men jag är en väldigt innemännsika och om jag fick bestämma kunde jag sitta inne och titta på film hela dagarna.




ett ögonblick

och stjärnorna föll ner över henne igen
som de alltid brukar göra någonstans vid maj.
När himmelen är lite blåare och skorna lite lättare än vanligt.
Då luften fylls av söta försommarnattsdrömmar på trottoaren i takt till trallande steg.
Drömmar av liv.
Drömmar av kärlek.
Tripp trapp tripptropptripptrapp
Vindarna flyger när känslorna flyger
och landar någon annanstans.
Hon hoppar och tänker vi är stora nu.
Stora små barn som inte vill bli stora.
Stannar upp och låter den mjuka försommarvinden
försiktigt kamma igenom de solblonda lockarna.

Det är inget att vara rädd för.







Sen så är det lite I-landsproblem.
 Nu när det är sommar och sol så är ekonomin inte fullt så generös
då man vill köpa 15glassar 4 skivor, 77 klänningar, 11 böcker och kreativa saker för att blomma ut sitt estetiska sinne tillsammans med maskrosorna på gräsmattan varje dag, men det blir inte riktigt så.
Jag tycker att jag ska börja klottra lite blaj på papper och sälja det för 1500 kronor styck. Det skulle vara lösningen på alla mina problem.

Kommentarer
Postat av: K

hitta en fin burk med gammalt öl som luktar piss i. Trampa på den pissluktande ölburken tills den får en fin patina. Spika alternativt spreja burken med superlim för att få fast den på en stor bit plywood som du hittade i skogen. Låt det stå i någon vecka, gärna utomhus.
Spreja allt med guldfärg, sparka lite på den och sälj den dyrt på e-bay.

2007-06-05 @ 18:06:12
Postat av: elsa

Det var ju en kille i stockholm som kissade på ett lakan och ställde ut det på torget och fick ihop massvis med pengar för sitt 'kretiva, nyskapande verk'? Sinnes, fast riktigt kul.
Jag håller också på att desperat hänga på Tiger (tiokronorsaffär i lund) och länsa affären på grodklistermärken, melonarmband, såpbubblor och superbilliga läkerolaskar och diverse pins och paljetter att stoppa ner i brev. Kanske vill du ha ett?
kramelikram

Postat av: bump

gaaaah den där tiokronorsaffären låter skitintressant alltså. hahahhaha.
i övrigt - pengar är lösningen på alla problem alltid. tack för gulligt telefonsamtal idag. din röst i mitt hjärta. fast det var nog mest jag som avbröt hela tiden? tralalala.

2007-06-07 @ 23:19:28
URL: http://bump.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback