Tuttkräm

Jag är väldigt torr. Jag har också en väldigt torr hud. En av fördelarna men vår nästan årliga sommarresa till Kina är att jag då inte behöver smörja in mig. Härligt klibbig som jag då är. Fannentorr hud + Skandinavist luftfuktighet är inte en särskilt trevlig kombination. Speciellt inte nu när det vankas höstväder. En härligt exotiskdoftande bodybutter skulle sitta fint men snål som jag är så vill jag inte lägga ut 150NOK på en glassig burk från the BodyShop, och HMs egna luktar billig klubba.

Resultatet blir Spenol. Den är i och för sig helt parfymfri men dryg och effektiv som den är så är den defenitivt värt priset på ca 9 spänn. För en burk på 250ml. Den luktar i lite läkarmottagning men det får man nog ta. Min egna naturliga doft ska nog kunna överlukta den.
Att Spenol från början var till för att smörja in kossan Rosas ljuver behöver inte vara någon nackdel.

Kommentarer
Postat av: B

hahaha åh, jag älskar dej.
ps. jag har också torr hud. fast jag har en härlig body butter från bodyshop med vaniljlukt. pallar dock inte använda den så ofta för då tar den slut. pusss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback