Söndagsfrustration

Ibland blir jag skrämd av hur lik den vanliga tonåringen jag är. Idag fick jag reda på en eventuell skolbal nästa år. Det första som gick igenom mitt huvud var attjag måste flykta fort. Men de flesta friskolor som jag hittat skrämmerkanske mer än tanken på skolbal.
Jag menar dans och musik i all ära, men tanken på dans och rytmiska övningar
dagligen påminner för mycket om samlingarna i förskolan. Jag var ett blåbär förresten. Jag gillar förresten åldersindelade grupper. Vad är det för fel md dem? Och inga lektioner. What's up with that? Jag vill inte lära om bilmotorer.
Jag vill bara gå i en trevlig skola där inte alla elever är religiöst blinda, som inte ligger 15 mil bort och det är fler elever än 7. Där jag kan vara mig själv och bli respekterad för det. Finns inte det?

Kommentarer
Postat av: j

jag går i waldorfskola (rudolf steiner), tycker det är toppen! jag har gått på tre olika skolor innan, detta är den första där jag känner mig respekterad. behöver ju inte betyda att alla waldorfskolor är bra, men.. det är rätt lugnt tempo. inte mkt läxor och relativt korta lektioner. fastän jag inte riktigt gillar pedagokien trivs jag. jag vet inte. vad går du i för skola nu?

Postat av: fannen

vanlig skola nära hem.

2007-05-14 @ 20:52:27
URL: http://fannen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback