30de Mars är datumet

Okej, okej.
Igår så gick UKM Alna av stapeln.
UMK står för Ungdommens kulturmønstring som är ett slags arrangemang där ungdomar får visa vad de går för.
Man kan uppträda på scenen med dans, teater, sång, musik mm.
Eller delta i vernissagen med bilder, skulpturer mm.

I Oslo är det ett ?arrangemang? per stadsdel. Från dem blir X-antal bidrag plockat ut till Oslo ?arrangemanget?, och där ifrån till Landsmønstingen i Trondheim.

UMK skal i första hand inte ses som en tävling men mer en chans visa upp sig, MEN SKIT I DET FÖR JAG GICK FAAN MIG VIDARE!

Förstå att Fannen skal stå på Sentrum Scene, exakt samma scen som självaste KENT stod på i november förra året! (vilket jag självfallet inte såg för att det var 18-års gräns som det alltid är här i bajs-Oslo)

UKM Alnas nätredaktion verkar inte ha tagit ett ändaste litet plutt kort på mig men det gör ingenting.
Kom ihåg nu att Jag är vacker, känslosam och uttrycksfull. Trotts en ung ålder har jag ett vuxet och reflekterat uttryck!
Slå det om ni kan.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Hej

Var med och svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1204356179_dagens_frga.html

Tack för din medverkan

Mvh

Jocke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback