Vitlök och GIGANTISKA sockerbitar

Åt lite för mycket vitlök, kände mig lite dålig. Även om jag faktiskt bara hade ätit en liten och en halv stor klyfta. Men jag kände mig ändå illamående. (Nu kanske du tror att jag bara gick och åt vitlök på tom mage för att jag inte hade något att göra, men nej. Vi åt idag dumplings, och vitlök tycker jag passar till det)

Mamma föreslog att jag skulle äta en godis när jag vände mig till hene för råd. Men jag ville äta en sockerbit, så jag gjorde det istället. Tog en såndär hård, inte sån vit som man har till kaffet, utan sånna mer nyttiga hårda, som en karamell ungefär. Jag vet inte vad de heter.
I alla fall, så tog jag en och kände mig lite gladare.

Men då när jag skulle hälla upp ett glas vatten, så svalde jag skiten! Jag hade tagit en ovanligt stor sockerbit, så det var lite läskigt. Då mådde jag ännu dåligare, var rädd att jag skulle kvävas, mamma sa att jag skulle dricka lite vatten för att skölja ner den.


Nu vågar jag inte äta nåt mer, får nöja mig med vatten resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback