Det är lite svårt det där, att sätta en gräns för hur mycket av sig själv man ska ge till sina bloggläsare.

Folk har velat att jag ska blogga lite mera men

Det har gått upp och ned hela da'n faan.
Eller nej, jo, det har det. Men inte faan.
Jag är inte EMO
inte idag
inte mer än vanligt.

Igår eftermiddag var det som vanligt MDD (musikk dans og drama) på skolan, och jaa. Det har inte känts så roligt nu när jag har insett att jag inte alls får vara med så mycket, eller alls, på draman. De som skulle spela i scen 4, 5 och 6 skulle få regi på scenen, de andra skulle få göra läxor tyst längst bak i salen och för de frivilliga + de som blev utvalda till "sångtjejer" fick instrukstioner i musikrummet. Jag hängde med de senare då jag känner att det är MDD jag är med på, inte läxhjälp.
Jag har inte så många killkompisar. Jag har inte så värst många andra kompisar heller men killar är det ytterst få av. Jag vet inte riktigt, det kan ju bero på att deras favorit sysseleättning på rasterna är att knuffa ned varandra i golvet (O erkännde faktiskt själv att han tyckte att killarna var mindre mogna en tjejerna, och han är ju kille. han nämnde det i samband med att vi pratade om Julbalen, som blir med av en Valentinsbal. Gärna för mig. Då för jag bara längre tid till att förbereda min drömklänning) J konverserade jag ganska mycket med unter MDD (j står för ett killnamn) Nej, jag tror inte att jag håller på att bli kär, han går i tian (svensk nia)
Jag blev utplockad till "sångtjejerna" och stannade kvar på övertid till fem. Det var en av de mer trevliga händelserna den senaste veckan.
Idag slutade skolan 11 eftersom att lärarna skulle ha något trevligt möta. Gärna för mig. Jag blev hemdragen hem till L för, som hon säger det, "Hjälpa mig att öva till MatteTentamen". Jag känner att jag borde ta betalt för att plugga med folk.
Jag åt
2 ost+salami smörgåsar (fannen-heart-salami) (fannen-heart-ordet Smöööööör-gåååååås)
1 krämost smörgås
1 rätt-i-koppen potatismos med kött
1 Kuli juice (Kuli = svensk MER)
X antal tortillia chilps
X antal IFA pastiller
1/2 Baguette med vitlökssmör
1/2 Lion glass som för övrigt var ganska äcklig imitten och jättestor. L tvingade mig att äta upp hela trotts att jag sa att jag måste spy. Det r konstigt det där i andra familjer tycker jag. Varför måste jag äta upp en gigantisk Glass när 1. den är äcklig 2. jag är proppmätt 3. det var hon som frågade om jag ville ha en och jag vill ju självklart inte vara oartig 4. det är heltt tydligt att jag skulle må mycket bättre och vara mycket trevligare om jag inte pressade ned allt.
Är inte en värds främsta uppgift att försöka tillgodose gästens behov så länge det inte överstiger en etiskt gräns. Man vill väl sina gäster väl ändå, och inte magproblem.

Nu är det ju så att min morfar, X antal år över 70 är lite borta. Han gick ut i tisdags och har inte kommit tillbaks sedan dess. Han bor ensam i
Fushan och börjar bli lite halvdöv. Han och mormor skilde sig jag vet inte när och har sedan dess levt ensam. Han brukar gå på gatorna och samla ved (trasiga stolar och sådant) och använda till riskokning. En riktigt sparare till nästan en oroande grad. För några år sedan blev han väldigt sjuk. Lunginflamation och man brukar ju inte dö av det nu i modern tid med det var nästan nära. Morfar är av en mycket smal sort. Nästan bara ben i kroppen och har alltid varit sådan i mina minnen.
Jag vet inte riktigt hur jag ska säga det men det känns som om han är den i min släkt som jag beundrar/gillar/förstår/tycker mest om och känner igen mig själv bäst i.
Det har hänt förut och han har blivit hittad av polisen men,
Han har varit borta i tre dagar nu.

Kommentarer
Postat av: bump

hjälp!

hoppas han hittar hem! snabbt!

Postat av: fannen

bump; Ja, jag tänker inte så mycket på det nu. Försöker inte, men kanske man borde?

2007-11-24 @ 16:31:10
URL: http://fannen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback