Jag vill bajsa lite på Katta

Jag har nämnt lite förbigående att dansen och teatern var det som höll mig vid liv nu.
Ja, efter förra veckans audition gick jag hem med en ganska trevlig magkänsla, lite varmt sådär. Sen blev jag sjuk, blixtsmärtor i halsen bland mycket annat.
Denna torsdagen kämpade jag trotts allt , med hjälp av viljestyrka och höga förhoppningar om en fin dag,
 mig upp från min någorlunda sjukliga säng till skolan. Huvudvärk och feber drabbades jag helt naturligt av i klassrummen och på grund av det så fick jag inte med mig särskilt mycket av det som lärdes ut.
Men det gjorde ju inte så mycket, för det var ju TORSDAG, och TORSDAG betydde ju SKOLPJÄSTEATERGRUPP som i sig betyder solstråle i tillvaron. Inte ens lärarnas "hvordan går det" och "du ser ikke så bra ut" kunde släcka denna teatertörstiga flamman. Nej.

Dagen till ära så skulle vi få tilldelat vår a roller. Vilket hade varit hela poängen med förra veckans auditions. Att sortera ut de som suger helt enkelt, eller som de sa "se vem som passar till vilken roll". Jag måste tyvärr erkänna att jag inte var särskilt orolig då jag var ganska stolt över min prestation från förra veckan. "Jag måste säga att det har varit ett väldigt svårt val, senast idag har vi varit inne och ändrat lite" började ena läraren som vi på bloggen kan kalla Katta. På norska ofcourse.
"Jag vet nu att många av er kommer bli väldigt besvikna, och andra väldigt glada" sa hon när hon delade ut arket. Jag skummade snabbt igenom texten.

Nej, inte Crissy...
Inte Sheila...
Inte Jeanie.
..Inte Berger...
..Inte mamma....
Inte Carol...
Inte Stammedlem
Inte gäst
Inte ens Vakt nummer 2!
JÄVLAFUCKINGKUKPRUTT!
Jag har inte fått någon roll! alls!!


Där satt jag med gråten i halsen och på väg att slinka ned i en höstdepression.
Jag som trodde att jag hade varit duktig va faan. Jag måste vara så dålig att jag inte ens fattar hur dålig jag är.
Jag kan inte sjunga, jag kan inte spela teater jag kan inte dansa, räkna matte eller skriva engelska, svenska, kinesiska, norska, urdu, persiska, bajsspråket eller någonting.
Jag är allt bra dum i huvudet. Jag kommer inte bli frågad till balen.
Ful, dum, ensam, patetisk, äcklig, stinkande mongo, det är vad jag är.
Jag kommer dö som en väldigt ensam och fattig 67 åring i en eller annan soptipp.

Alla dessa tankar for igenom mitt huvud när jag satt där kallsvettandes(men det kan dock bero på febern) och det värsta av allt att jag inte alls tyckte att någon annan av huvudrolls innehavarna förtjänade deras tilldelningar. Gå i motattack, som man brukar göra när ens mentala hälsa inte är på topp.

Jag sa inte något, vågade inte klaga. Det dumma med att ha bott i Sverige är det förbaskade ödmjukheten man har inpräntat sig själv. Jag kunde ju inte be dem sparka av de, som jag menade var Okompetenta fjortisar,
och tillsätta mig. Sen så var det inte bara jag som var missnöjd. Men FAAN FAAN vad jag hade velat bara lyfta en stol och dängt den in i väggen. Den som faktiskt hade blivit tilldelad rollen som Vakt 2 var inte närvarande
(något om att han hade gått för att slå ned en eller annan sjätteklassare) så jag fick stå lite på scenen och läsa hans roll i alla fall. Men fy alltså!
Mamma sa att det var för att jag var en sådan duktig dansare att jag inte hade fått någon roll utan istället fick dansa. Men det var ju bara jag som skulle dansa och inte fick någon roll.

Bajs.

Detta var anledningen till min psykiska nedkurva de senaste dagarna. Troligen också huvudpunkten i min kommande höst/vinter depression om jag inte är försiktig.

image134

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback