Måndag

image137Kära mamma-fannens frånvaro blir extra påtagelig när vi handlar. Jag och pappa står framför delikatessdisken som två fåniga Homer Simpsons. Ehh, behöver vi ost? Vart ligger grönsakerna? Vad ska vi äta egentligen?
När mamma kommer hem ska hon få veta hur behövd hon egentligen är.

I dag samlade jag och pappa våra knappa matlagnings- kunnskaper tillsammans och det blev faktiskt ganska hyfsat. Kokt potatis och blomkål med fläskkotletter. Min vita grundsås KICKS ASS! Det är nästan den enda jag kan laga.

Idag genomled jag ett inte alls för jobbigt utvecklingssamtal. Det är egentligen ganska lätt. Bara att ljuga läraren rätt i trynet näe, jo jag trivs bra här på skolan. Alla är snälla och så. Jag har många vänner. Och sedan luta tillbaks och låta henne prata på om betyg Jo, Fann är en utomordentlig elev. Det gäller bara att pressa ned klumpen i halsen och spara gråten till efterpå. Lätt som en potatis. Eller en vit grundsås.

Kommentarer
Postat av: Olivia

men så ska man inte göra !
byt skola ,eller nåt !
Eller säg nåt, om du inte trivs.
eller vad vet jag typ. ? :p

Postat av: Puss

Snart, då jävlar...let's visa världhelvetet vad du är :D

2007-11-21 @ 14:59:23
URL: http://gemigmer.blogg.se
Postat av: fannen

Olivia: äsch inte så farligt egentlgen. Det var värre förr. Jag kan ju inte be dem sparka ut halva klassen. Nej jag känner hur skolan växer innom mig. Ja, hela lander faktiskt. Norge är inte bara en ful prutt.

Puss: Vad är jag?
nej
dålig ironi.

2007-11-21 @ 15:47:16
URL: http://fannen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback