Tisdag

Det känns verkligen hur julen närmar sig med stormsteg nu. Jag skulle inte bli särskillt förvånad om det hoppade fram en tjock vithårig gubbe runt husknuten. Imorse låg ett puderlager snö på verandan.
Bostadsrättföreningen här bredvid har hängt upp julgirlanger på lyktstolparna (som redan innan gav Narnia-kännsla)

 Efter dagens norsktentamen (som för övrigt gick ganska bra) begav jag mig därför, med ryggsäcken på axlarna till IKEA, som bara ligger 15 minuters gångväg bort, för att börja på årets julklappsinköp.
Det kan ju mot alla odds finnas en familjemedlem bland mina 3 återkommande läsare (ehrm...)
så därför vill jag att ni ärade församling ska vara uppmärksamma på att jag inte skriver på tvärtomspråket.
(förresten, varför tycker inte Word att tvärtomspråket är ett ord, men att tvärtömspråket är det?)

Idag införskaffade jag mig inte en fin Aloe Vera-planta med tillhörande kruka som jag absolut inte ska måla nagellack på och gömma i garderoben. Ingen 39kronors lila ISIG-kudde eller 42packs pärondoftljus följde med mig heller. Jag har absolut ingen svart slickepott hemma nu som jag inte hade innan.
Jag fick inte ont i axlarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback