hur manfår ett jobb

Igår gick jag till en av de 4 HM butikerna i Oslo centrum och frågade med snabbnudelben och svimmelfärdigt  hjärta om inte jag kunde ehrm.. liksom...  ha typ prao där liksom... i april liksom....
De svarade vänligt men bestämt att detar chef hade gått hem för dagen och att jag kunde komma tillbaka imorgon.

Så idag kom jag tillbaka med ett glatt humör så slänger en svensk expedit i ansiktet på mig att Nej inga HM butiker tog emot PRAO elever. I och för sig var hon inte särskilt elak egentligen, även om hon inte snälllog, jag bara hatar budbringaren liksom.
Så lunkade jag sorgset in till närmaste grannbutik som råkade vara en bokaffär, och nej, de tog inte emot fler nej.
Faan är det inga butiker överhuvudtaget som tar emot PRAO elever eller? bajs. Så gick jag i retning mot dansen (som egentligen var mitt ärende för dagen) och på vägen dit så råkade jag huxflux gå in på Indiska. Indiska som jag brukar förknippa med smycken med dålig kvalite och billiga klänningar. Det var också det jag fann där, MEN också, äntligen, en expedit som sa att ja, de har tagit emot PRAO elever förut så om jag skulle kunna kila in innan fyra någon dag så skulle jag kunna prata lite med chefen. Jag är väldigt stolt över mig själv.

Kommentarer
Postat av: M.

indiska har dessutom trevliga kläder.
du kanske får lite rabatt om du har tur?

Postat av: elsa

smycken av dålig kvalité ja, men vad är det för fel på billiga smycken?
Egentligen är jag inte särskilt förtjust alls i de här stora företagen, speciellt inte ett sånt multiföretag som HM, men ändå, Indiska har en del trevliga grejer. Fastän alla kläder är i XL?
jaja. hmhm. kram.

2007-10-18 @ 11:07:17
URL: http://humanistcyklist.bilddagboken.se
Postat av: fannen

M: med billiga smycken syftar jag nog mest på det där lila trähalsbandet som jag såg igår som ingen ens orkat sandpapra med 5:ans sandpapper (det grövsta som man brukar ha på träslöjden i trean) Men rabatt är alltid bra!

elsa: inget fel på billiga smycken överhuvudtaget. HM brukar för övrigt nästan vara den ända butiken jag besöker nu för tiden då till och med Oslos koola 2ndhand affärer är aldeles för dyra för min plånbok.

2007-10-18 @ 18:26:01
URL: http://fannen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback