SöndagsmYs även om jag inte är en sådan som myser

Dagens regniga eftermiddag har spenderats framför Pride & Prejudice. Jag vet inte längre hur många gånger jag har sett den. Man kommer i en sådan härlig stämning. En blandning av novembermys och regnig augusti. Sen att handlingen är helt förutsägbar och älskig gör ju inte saken värre precis. Jag gillar inte action eller skräck. Vem vill egentligen se eld och döda människor. Romantiskt och tårdrypande ska det vara.

 

Riktigt vårregn ska väll vara nog med inspiration. Kanske för de som skriver. Äsch.

 

Folk kan vara riktigt olika. Folk på olika ställen. I fredags hade jag Minitalk, en sorts framföring i engelska. En liten (mini) där man kan prata (talk) egentligen om vad som helst. Grey?s Anatomy eller grisar liksom. Jag hade om Laleh, en härlig människa. På grund av hennes härlighet och motvilja om att prata särskilt mycket om sitt liv var det ganska svårt att hitta information om henne. I alla fall så tyckte fröken Mus* att jag  skulle ta med en skiva till onsdagens lektion. Det blir väll roligt. Ingen hade hört talas om henne. Det beror nog mer på att alla hör antingen på r?nb/hiphop eller jallajalla-musik, som vår mattelärare säger, än att Laleh är från Sverige. Jag har faktiskt sett henne på norsk Ztv.

 

*= min engelskalärarinna är en sådan snäll typ. Tålmodig och förstående, nästan lite för förstående ibland, kanske naiv. När vi skulle läsa Det susar i säven nämnde hon att hon tyckte att den var väldigt fin. Eftersom jag inte namedroppar så har jag döpt henne till fröken mus på bloggen, efter musen i sagan, eller var det en råtta? Sen så tycker jag att hon liknar en mus ibland. En sån där rund härligt snäll mus som skulle passa i Det susar i säven. Med ett glatt leende förståss.




Första frieri

Kommentarer
Postat av: staffan

*vill bara säja att jag läser din blogg.
och jag saknar dej.
och vad händer med alla människor. dom rinner mellan mina fingrar känns det som.

Postat av: baskertomten

kolla på mej gumman!

2007-04-22 @ 20:00:46
URL: http://baskertomten.blogg.se
Postat av: elsa

I LOVE YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

2007-04-23 @ 21:31:13
URL: http://puckelpist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback