idag var himmelen ljusblå och rosa när jag gick till skolan. det var kul

Dagens aktivitet var skid åkning. Och inte sån dära ccol slalom utan occol långfärds. Alla (eller nästan alla) fick låna jättegamla skidskor och skidor från skolan. De var säkert äldre än mig.

Min skidåkningstalang är lika förträfflig som min kondition. Vilket är oexisterande. Jag ramlade otaliga gånger, varav en då jag inte ens stod i en backe.
Hur är det meningen att man ska svänga med dessa djävulska pinnar till skidor. Den som uppfann slalomskidorna måste ha varit en väldigt trevlig människa. Dock hade hon/han inte behövt vara särskilt smart för att komma underfund med att långfärdsskidor är bajs.

(Allt detta skriver jag självklart bara av ren svartsjuka och ilska över min egna oskicklighet. Alla som kan åka ska inte ta illa upp. Speciellt inte alla folk på TV och sånt. Fast det skulle ju vara ccolt om svt tar upp min blogg på kulturnyheterna eller nåt. Önsketänkande)

Jag har inte orkat ladda kamerabateriet i dag heller.

 ccola pappa på slalom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback