äsch vem bryr sig.

Auditionen (för det är väl det som det heter i bestämt form?) var läskig och kall och alldeles, alldeles underbar.
I och för sig så var varken koreografen eller någon annan exeptionellt trevlig men å. Jag höll bokstavligt talat nästan att kissa på mig innan jag skulle dansa.

Först blev vi indelade i grupper på ca fem och fem.
Jag kom i grupp 1, jippi!
Så fick vi gå in i ett litet rum med ljudplattbeklädda väggar och ett piano. Jag påpekade att sistnämnda kanske kunde flyttas några centimeter då jag inte ville slå mitt huvud i det liksom jag hade gjort hemma. Rummet var inte stort.
Ni får ursäkta mig för min bubbliga och osammanhängande text men det är lite kallt och jag fryser om fingrarna.
Först ut var några stackars 12 åringar; jag vågade inte kolla så mycket på dem. Jag led med dem.
Sen en 11 åring som såg ut som en 14 åring
En tjej, som shakeade så vilt att jag var räddhon skulle snubbla, och hennes kompis.
och min tur. Rullade lite runt och sopade golvet, improviserade
och så var det slut.

Nej egentligen inte.
Efter en timmes TVtittning blev vi inropade igen för teater improvisation.
VI blev indelade i balettdansöser och hiphopdansare och skulle börja bråka.

Anyway.
ehm...
jag måste nog gå och göramina SO läxor nu.


Kommentarer
Postat av: Hilda

hum, vad exakt gjorde du? eller jag menar varför?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback